Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van MaritenRobynInAzie - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van MaritenRobynInAzie - WaarBenJij.nu

Halong Bay

01 Augustus 2016 | Vietnam, Hạ Long

Hoi allemaal!
Dit keer een update vanuit een relaxing chair op het bovendek van ons cruiseschip. Vanochtend zijn we vanuit Hanoi heel vroeg opgepikt met de bus, om richting Halong Bay te gaan. Een flinke busrit, en ik (Robyn) heb best een beetje last van een jetlag. Tussen elf en twaalf in de ochtend kon ik mijn ogen echt niet open houden (dit is ongeveer 6 uur in Nederland).

Na een tussenstop in een fabriek waar gehandicapten werkten aan allemaal kleding, geborduurde schilderijen, beelden, sieraden en birthstones, zijn we verder gegaan naar Halong Bay. Bij aankomst zijn we overgestapt op een klein bootje, waarmee we naar 'ons' cruiseschip zijn gevaren.

Met de grote boot zijn we een lang tijd tussen alle bergen door gaan varen. We zijn toen ergens gestopt, in de kleine boot gestapt en naar een strand gegaan. Waar we het pad naar boven op een berg hebben bewandeld, om vervolgens helemaal bezweet een lekkere duik te nemen in het water.
Na een uurtje zijn we terug naar het schip gegaan, en hebben we gekajakt (is dat een woord?). Dit was zo ongelofelijk mooi!

Nu zitten we nog even te genieten op het dek, waar het nu super uit te houden is. Wat lekker, een boekje erbij en 's werelds mooiste uitzicht. Wat wil een mens nog meer?!