Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van MaritenRobynInAzie - WaarBenJij.nu Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van MaritenRobynInAzie - WaarBenJij.nu

Sapa

04 Augustus 2016 | Vietnam, Sa Pá

Na een heerlijke nacht werden we vanochtend om 6.30 uur opgehaald met een klein busje opgehaald. Na nog wat andere mensen opgehaald te hebben, kwamen we aan bij een grote bus. Deze bleek heel luxe te zijn: de rugleuning kon ver naar achter en ook de benen konden omhoog. Op naar Sapa! Toen we daar aan kwamen werden we overspoeld met mensen die ons wilden overhalen bij hen in huis/hotel te komen slapen. Gelukkig hebben wij een volledig geplande tour geboekt. In ons hotel hebben we eerst geluncht voordat we op pad gingen. We hebben een wandeling gemaakt naar Cat Cat Village. Dit is een afgelegen dorpje een paar kilometer van Sapa. Er wonen hier een heleboel locals die het vooral moeten hebben van het toerisme. Ze maken kleding, tassen, iPad covers en nog veel meer helemaal met de hand, en het wordt gemaakt van marihuanaplanten. 'We Dutch girls, you know marihuana' werd er gezegd. We moesten met de wietplant op de foto.
Het is hier zo'n ongelofelijk mooie omgeving: rijstvelden, watervallen, bos... Ook de mensen en dieren zijn erg leuk. Overal wordt ons gevraagd: 'you have boyfriend?'. En na ons 'no boyfriend' antwoord laten ze ons altijd weten of zij zelf wel of geen girlfriend of boyfriend hebben.
Na een paar uur gelopen te hebben kwamen we weer terug bij ons hotel, wat trouwens erg mooi is. Een super mooi uitzicht, wat we nog maar kort hebben gezien omdat de wolken heel laag tussen de bergen hangen.
Zometeen gaan we eten en dan weer op naar morgen! We gaan dan weer een wandeling maken. En lekker uitslapen want we beginnen pas om 9.30.
Liefs van ons!

• 04 Augustus 2016 - 14:22

Ellie Boot:

Ha Robyn en Marit, leuk om jullie te kunnen volgen op jullie reis! En wat schrijven jullie lekker regelmatig: iedere dag. Wat een discipline. ;-) Heel veel plezier en mooie ervaringen toegewenst voor de dagen die komen!