Laatste week!!! :( - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van MaritenRobynInAzie - WaarBenJij.nu Laatste week!!! :( - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van MaritenRobynInAzie - WaarBenJij.nu

Laatste week!!! :(

26 Augustus 2016 | Cambodja, Kâmpôt

De hele laatste week is voorbij gevlogen! Maandag en dinsdag hebben we bij de tandarts geholpen. Het is opvallend om te zien dat de conditie van het gebit per school zo verschillend is. Woensdag zijn we met de mobile library mee geweest. We gingen naar een school waar veel moslims wonen. De kinderen waren hartstikke enthousiast. We hebben eerst hoofd schouders knie en teen gedaan. Daarna kwamen de boeken weer op tafel en hebben we heel veel verschillende boeken voorgelezen. Die middag waren we vroeg vrij en daarom zijn we naar een zwembad en de bioscoop geweest. Donderdag was onze laatste dag op kantoor, dus hadden we iets lekkers meegenomen. We hebben daar toetsen nagekeken en aan het eind van de middag alweer onze laatste twee lessen gegeven. Die lessen waren super leuk, de kinderen gingen zo erg op in de spelletjes dat ze allemaal gilden. Vandaag zouden we eigenlijk met de mobile library meegaan, maar morgen krijgen de kinderen hier vakantie en daarom zijn er op de scholen feesten waardoor wij niet mee konden met de boekenbus. Toen rees bij ons het plan om vandaag alvast naar Phnom Penh te gaan. Eigenlijk zouden we morgenochtend gaan om de killing fields te bezoeken. Nu hebben we vanochtend de bus gepakt en zijn we vandaag naar de killing fields geweest. Dat was heel indrukwekkend. Het is goed om ook wat te weten over de geschiedenis van Cambodja en het is raar om te beseffen dat op de plek waar jij nu staat zoveel onschuldige mensen zijn vermoord. Om dit allemaal te laten bezinken zijn we naar ons hotel gegaan, waar ze een mooie infinity pool hebben op de elfde verdieping. Daar hebben we gerelaxt tot het begon te regenen. Vanavond hebben we nog lekkere lokale gerechten gegeten en zijn we naar de night market geweest. Morgenavond vliegen we alweer terug, dus morgen overdag gaan we nog even genieten!

• 26 Augustus 2016 - 16:40

Jan&Liesbeth :

Indrukwekkend meiden. Een goede terugreis en tot Zondag!

Xxx Jan & Liesbeth

• 26 Augustus 2016 - 16:47

Ellie Boot:

Wat vliegt de tijd. Dat jullie nu alweer terug komen...! Fijn om steeds te lezen hoe goed jullie het maken en hoe jullie deze reis hebben benut om zoveel mogelijk te doen en mee te maken. Fijne dag nog morgen en straks een goede reis terug!